Специфіка та основні види довіреності на квартиру

Зараз більшість людей є власниками нерухомості або щонайменше бажають ними стати. Часто комусь треба продати квартиру, а хтось бажає її купити. Сучасний ритм життя вважається настільки динамічним, що далеко не завжди виникає час здійснювати купівлю або продаж нерухомого майна, тому громадяни звертаються до агентств нерухомості, ріелторів, юристів, родичів та інших представників, що допомагають продавати, здавати в оренду або купувати нерухомість.

Довіреність на квартиру є таким документом, завдяки якому повіреній особі передаються повноваження, пов'язані з представництвом інтересів довірителя з питань придбання майна тощо.

Варто розуміти, що існує кілька типів описаних вище документів. Тому перед оформленням документа необхідно зрозуміти, якими повноваженнями ви плануєте наділяти іншу особу. Проста довіреність, наприклад, потрібна, щоб вчиняти певні дії винятково для підготовки документів, які необхідні для реалізації квартири. Спеціальний документ дозволяє робити декілька дій (формувати пакет документів і реєструвати угоди), а за допомогою генеральної довіритель може вчиняти абсолютно будь-які дії, пов'язані з реалізацією квартири.


Особливості грамотного та правильного оформлення довіреності на квартиру

Для оформлення довіреності на квартиру вам, зазвичай, треба буде надати декілька документів. Однак водночас варто знати деякі правила, які мінімізують ризики та убезпечать вас. Одним з них є те, що, наприклад, у документі можна вказати таке: фінанси згідно із договором купівлі-продажу будуть переказані на розрахунковий рахунок власника нерухомості (довірителя), а не передані довіреній особі в руки. Більше того, рішення щодо права продажу рекомендується оформляти безпосередньо на контору, а не на фізичну особу (у разі роботи із агентством нерухомості).

Більше того, до вибору ріелтора рекомендується ставитися максимально відповідально. Варто ознайомитися з його репутацією, строком роботи компанії на ринку нерухомості, вивчити відгуки людей, що співпрацювали з нею, особисто прийти у фірму та поставити всі питання, які вас цікавлять. До речі, коли ви будете оформляти довіреність у нотаріуса, не бійтеся питати про поради в співробітників. Адже ваше невірне рішення може створити масу проблем. Також наприкінці обов'язково необхідно перевірити ще раз строки, вартість квартири й інші істотні відомості.

У процесі складання вищеописаного документа обом сторонам треба вказати свої особисті дані (прописку, ПІБ, право на нерухомість, розташування квартири, місце, де укладається угода тощо). Обов'язково варто вказати термін дії договору, а також деякі рекомендації, пов'язані з розпорядженням вирученими фінансами довіреною особою та сферу її прав. Головне – мати справу винятково із сумлінною нотаріальною конторою, в якій ви будете впевнені на сто відсотків. Завдяки цінним порадам фахівців можна буде визначитися із найбезпечнішим обсягом прав і мінімізувати всі ризики.